Opravy alternátorů
Jak se měří alternátor?
Demontovaný alternátor je potřeba změřit při zátěži na testovací stolici, případně testrem alternátorů řízených ECU
Kolik stojí oprava nebo repase alternátoru?
Cena opravy se může lišit dle výrobce a druhu závady.
Při opravě alternátoru je vždy potřeba vyměnit tyto díly: ložiska, lůžko ložiska, uhlíky, snímací kroužek. Dále je potřeba zkontrolovat tyto díly: rotor, stator a víka alternátoru která při demontáži často prasknou. Dále je potřeba proměřit diodový blok a regulátor napětí, některé regulátory napětí alternátorů řízených ECU (Electronic Control Unit - řídicí jednotka) nelze změřit ani na testovací stolici je zapotřebí testr který podporuje následující typy signálů:
- COM - LIN , BSS ( BSD ) obousměrná komunikace s ŘJ
- SIG – FORD
- P - D – Mazda, Mitsubishi
- L - RVC - GM
- RLO – Toyota
Častou poruchou také bývá zadření volnoběžné řemenice nebo prokluzování řemenice kvůli které přestane alternátor dobíjet. Pro demontáž řemenice je potřeba demontážní klíč dle typu alternátoru.
Cena kompletní repase alternátoru se pohybuje kolem 5000 kč
Ceny oprav nejběžnějších alternátorů:
ALTERNÁTOR 140A 12V
AUDI, SEAT, ŠKODA, VW
1,6 – 1,9 – 2,0 Tdi
Cena : 4 428 Kč + DPH
Cena nového dílu nejedná se o repas je 5 231 Kč + DPH
ALTERNÁTOR CA 1317 IR FORD TRANSIT
kw/HP: 55/75, Obsah: 2496
Cena opravy: 3 520 Kč + DPH
Cena nového dílu nejedná se o repas je 2 399 Kč + DPH
Stojí za zvážení zda se vyplatí oprava alternátoru, když cena nového dílu může být levnější.
Celý alternátor zvládne vyměnit mechanik v běžném autoservisu za pár minut, opravu alternátoru je potřeba svěřit odbornému servisu a oprava může trvat i několik dní.
Vyhledávání alternátoru dle značky vozu